menu-fire
willem van oranje close up 2
fire-bg

FAQ

Veelgestelde vragen

Ben je op zoek naar een antwoord? Bekijk of jouw vraag tussen de veelgestelde vragen zit.

Filter overzicht

Direct naar

Tickets

Hoe koop ik tickets?
Tickets kunnen zowel mét als zonder arrangement online worden geboekt, of telefonisch via 0909 – 1533 (€0,60 p/m). De klantenservice is ma-vrij geopend tussen 08:00-22:00 en in het weekend tussen 09:00-17:00 uur. Koop alleen tickets via onze officiële kanalen (willemvanoranje.nl, klantenservice & BookX) dit voorkomt dat je teveel betaalt of frauduleuze kaarten koopt.
Hoe koop ik tickets voor groepen met meer dan 10 personen?
Voor groepen groter dan 10 personen kun je hier een offerte aanvragen, of telefonisch contact opnemen met BookX via 020 765 20 26. BookX is bereikbaar ma-vrij van 09:00 – 17:30 uur.
Kan ik met mijn school of klas naar Willem van Oranje?
Voor educatieve voorstellingen kun je hier een offerte aanvragen, of telefonisch contact opnemen met BookX via 020 765 20 26. BookX is bereikbaar ma-vrij van 09:00 – 17:30 uur.
Kan ik zelf mijn stoel uitkiezen?
Ja, tijdens het reserveren kun je zelf zitplaatsen selecteren. Mocht je hier niet uitkomen, neem dan gerust contact op met onze klantenservice .
Waarom kan ik niet twee van de drie beschikbare stoelen selecteren?
Het is niet mogelijk om losse stoelen over te laten zodat wij optimaal gebruik kunnen maken van de zaalcapaciteit. Mocht je hulp nodig hebben met het vinden van de beste plekken, neem dan contact op met onze klantenservice.
Hoe reserveer ik rolstoelplaatsen?
Rolstoelplaatsen zijn uitsluitend telefonisch te reserveren via 0909 – 1533 (€0,60 p/m). De klantenservice is ma-vrij geopend tussen 08:00-22:00 en in het weekend tussen 09:00-17:00 uur. Begeleiders kunnen stoelen naast of achter de rolstoel bespreken.
Ik ben slecht ter been, welke plaatsen kan ik het beste reserveren?
Neem gerust contact op met onze klantenservice, zij adviseren je graag over de beste mogelijkheden passend bij jouw situatie.
Welke cadeaubonnen of cadeaukaarten worden geaccepteerd?
Je kunt betalen met de Podiumcadeaukaart. Ook zijn er cadeaubonnen in onze ticketshop verkrijgbaar.
Krijg ik korting met mijn CJP-pas?
Met je CJP-pas krijg je € 15 korting op woensdag en donderdag. De CJP-pas korting is persoonsgebonden en alleen geldig in combinatie met je CJP-pas.
Wanneer ontvang ik mijn tickets?
Je ontvangt jouw e-tickets direct na het reserveren in je mailbox, of binnen 1 week per post (€2,50 verzendkosten). E-tickets kunnen ook worden gedownload naar je Wallet.
Onze stoelnummers zijn niet oplopend, zitten we wel naast elkaar?
De zaal is verdeeld in een even en oneven kant. Hierdoor staan stoelen 2 en 4 naast elkaar aan de even kant van de zaal. Stoelen 1 en 3 vind je naast elkaar aan de oneven kant.
Kan ik mijn tickets nog ruilen of annuleren?
Tickets kunnen niet worden geruild of geannuleerd. In uitzonderlijke gevallen bieden wij de mogelijkheid om tickets om te boeken naar een andere datum, neem hiervoor contact op met onze klantenservice. Mocht je zelf een doorlopende annuleringsverzekering hebben neem dan contact op met de verzekeringsmaatschappij voor mogelijke compensatie. Voor meer informatie hierover verwijzen we naar onze algemene voorwaarden.
Ik ben mijn tickets kwijt. Wat moet ik doen?
Tickets worden toegezonden vanuit het mailadres no-reply@cmtickets.com. Zoek nog eens in je mailbox op deze afzender, of bekijk je ongewenste e-mails. Vind je de tickets niet, neem dan contact op met onze klantenservice.
Moet ik mijn tickets printen?
Als de tickets op je mobiele telefoon staan en de barcode/QR-code is goed leesbaar, dan kunnen deze van je telefoon worden gescand. Mocht dit niet het geval zijn, dan dienen de tickets te worden geprint.
Waar vind ik de algemene voorwaarden?
Je vindt de algemene voorwaarden hier.

Oranje Theater

Hoe is het theater bereikbaar?
Het theater is goed bereikbaar met de auto, openbaar vervoer of met de fiets. Hier vind je alle reizigersinformatie.
Wat zijn de openingstijden van het theater?
Het theater is geopend vanaf 17:30 uur voor restaurantbezoekers. Bij matineevoorstellingen is dit 1,5 uur voor aanvang van de voorstelling.
Is het theater telefonisch bereikbaar?
Met al je vragen kun je terecht bij onze klantenservice, zij staan in contact met het theater. Buiten servicetijden staat de telefoon voor noodgevallen doorgeschakeld naar de duty manager.
Kan ik contant betalen in het theater?
Nee, het theater is een cashless theater er kan uitsluitend met pin worden betaald.
Gaat er een pendelbus vanaf het station van Delft?
Ja, deze wordt verzorgd door onze vervoerspartner Pouw. Het is noodzakelijk om hiervoor te reserveren. Dit kun je hier doen.
Kan ik iemand afzetten bij het theater?
Er is een aparte Kiss & Ride zone aan de voorkant van het parkeerterrein waar bezoekers kunnen worden afgezet en opgehaald. Je mag in deze Kiss & Ride zone niet parkeren.
Zijn er oplaadpunten voor elektrische auto’s aanwezig?
Nee, er zijn geen oplaadpunten op de parkeerplaats aanwezig. De dichtstbijzijnde mogelijkheid om auto’s op te laden is hier.
Is er een fietsenstalling aanwezig?
Ja, er is een fietsenstalling aanwezig bij het theater.
Is er een informatiebalie in het theater?
In het theater bevindt zich een informatiebalie waar je terecht kunt met alle vragen. Bij de informatiebalie kun je de beschikbare merchandising kopen, of alsnog een pauze arrangement reserveren (indien deze nog beschikbaar zijn op de avond zelf).
Is er WiFi in het theater aanwezig?
Ja, je kunt in het theater gebruik maken van ons open netwerk.
Waar vind ik een plattegrond van de zaal?
Een plattegrond van de zaal vind je hier.
Is er een garderobe aanwezig?
Ja, er is een bewaakte garderobe aanwezig. Hier kun je gratis je jas en (rug)tas afgeven. Koffers of weekendtassen kunnen wij niet in bewaring nemen.
Mag ik mijn jas en tas meenemen de theaterzaal in?
In verband met de (brand)veiligheid mogen alleen kleine tassen (niet groter dan A4 formaat, ongeveer 10 cm dik) mee de theaterzaal in.
Mag ik roken in het theater?
Het theater is een rookvrij theater.
Ik ben iets verloren tijdens mijn bezoek aan het theater. Wat moet ik doen?
Neem contact op met support@willemvanoranje.nl of er iets is gevonden. Gevonden voorwerpen worden 3 maanden bewaard. Na die tijd wordt er een geschikte bestemming voor gevonden.
Wordt het theater goed geventileerd?
Ja, de ventilatie in het theater is ingericht volgens de richtlijnen van het RIVM.
Wat zijn de huidige coronamaatregelen?
Op dit moment zijn er geen speciale coronamaatregelen. Wij volgen hierin ten alle tijden de voorschriften van de RIVM.

Willem van Oranje - de musical

Waar kan ik het programmaboek kopen?
Het programmaboek kan vooraf worden besteld in de online ticketshop, en op vertoon van een voucher af worden gehaald in het theater.  In het theater zelf is het programmaboek ook te verkrijgen.
Is er een leeftijdsadvies voor de voorstelling?
Willem van Oranje - de musical wordt aangeraden voor personen vanaf 12 jaar. Baby’s en kinderen tot 6 jaar kunnen helaas niet worden toegelaten tot de voorstelling.
Wat zijn de begin- en eindtijden van de voorstelling?
De avondvoorstelling begint om 20.00 en eindigt rond 23.15 uur. De matineevoorstelling begint om 14.00 en eindigt rond 17.15. De deuren van de zaal gaan een half uur voor aanvang van de voorstelling open.
Ik ben te laat, mag ik nog naar binnen?
In verband met de draaiende theaterzaal kun je na aanvang van de voorstelling niet meer naar binnen. Je kunt de zaal pas weer betreden na de pauze.
Mag ik mijn mobiel aan laten staan tijdens de voorstelling?
Nee, tijdens de voorstelling dienen telefoons volledig te worden uitgeschakeld. Elektronische signalen kunnen onze apparatuur verstoren.
Mogen er tijdens de voorstelling foto’s, video’s of geluidsopnames worden gemaakt?
Het is niet toegestaan om beeld- of geluidsopnames van de voorstelling te maken.
Is er een opname verkrijgbaar van de voorstelling?
Nee, er zijn geen beeld- en geluidsopnames verkrijgbaar van de voorstelling. De muziek van Willem van Oranje is terug te vinden op Spotify.
Kan ik tijdens de voorstelling de zaal verlaten?
Je kunt tijdens de voorstelling, onder begeleiding van een zaalwacht, de zaal verlaten. Het is niet mogelijk om de zaal hierna weer te betreden, dit kan pas weer na de pauze.
Is er een pauze?
Er is één pauze van ongeveer 25 minuten.
Er worden paarden in jullie voorstelling gebruikt, wordt er goed voor hen gezorgd?
De paarden in de voorstelling hebben een vaste verzorger die het welzijn van de dieren garandeert. Ook hebben ze een speciale training gehad, waardoor ze gewend zijn aan het licht, geluid en de effecten van de voorstelling.

Eten en drinken

Kan ik lunchen of dineren in het theater?
In het theater bevindt zich een restaurant waar je voorafgaand aan de voorstelling heerlijk kunt lunchen of dineren.
Ik heb een tafel gereserveerd, maar ben iets later. Wat moet ik doen?
Als je meer dan een kwartier later bent, neem dan contact op met onze klantenservice. Zij kunnen het restaurant informeren. Het is niet mogelijk om telefonisch een reservering te maken. Dit kan uitsluitend via het onlinereserveringsformulier.
Wat zijn de mogelijkheden voor groepsarrangementen?
Om je bezoek aan de voorstelling compleet te maken zijn er verschillende arrangementen beschikbaar. Meer informatie hierover vind je hier.
Zijn er pauzearrangementen?
Ja, tijdens het reserveringsproces kun je ook een pauzearrangement aan je bestelling toevoegen. Een overzicht van de mogelijkheden vind je hier.
Hoe moet ik laten weten wat ik wil drinken tijdens het pauzearrangement?
Je kunt de keuze van je drankje voor aanvang van de voorstelling doorgeven bij de informatiebalie.
Mag ik mijn drankje uit de foyer meenemen naar de theaterzaal?
Nee, in de theaterzaal mag niet worden gegeten of gedronken.
Kan er rekening gehouden worden met mijn allergieën of dieetwensen?
Op onze website staat het menu vermeldt met daarbij aangegeven de meest voorkomende allergenen. Mocht je na het bestuderen van dit menu toch nog vragen hebben neem dan contact op met onze klantenservice.
Wat zijn de openingstijden van het theater?
Het theater is geopend vanaf 17:30 uur voor restaurantbezoekers. Bij matineevoorstellingen is dit 1,5 uur voor aanvang van de voorstelling.

Bereikbaarheid

Hoe is het theater bereikbaar?
Het theater is goed bereikbaar met de auto, openbaar vervoer of met de fiets. Hier vind je alle reizigersinformatie.
Gaat er een pendelbus vanaf het station van Delft?
Ja, deze wordt verzorgd door onze vervoerspartner Pouw. Het is noodzakelijk om hiervoor te reserveren. Dit kun je hier doen.
Zijn er oplaadpunten voor elektrische auto’s aanwezig?
Nee, er zijn geen oplaadpunten op de parkeerplaats aanwezig. De dichtstbijzijnde mogelijkheid om auto’s op te laden is hier.
Is er een fietsenstalling aanwezig?
Ja, er is een fietsenstalling aanwezig bij het theater.

Toegankelijkheid

Wat zijn de faciliteiten voor mindervaliden?
Het theater is goed toegankelijk voor mindervaliden. Er zijn mindervalideparkeerplaatsen voor de deur van het theater die kunnen worden gereserveerd. Het is ook mogelijk om mensen voor de deur van het theater af te zetten, waarna de auto kan worden geparkeerd. In het theater is een lift aanwezig, en er zijn voldoende invalidetoiletten. Rolstoelplaatsen dienen vooraf te worden gereserveerd. Je wordt door een van onze medewerkers via een speciale rolstoelingang begeleid naar de theaterzaal. Er is altijd iemand aanwezig in het theater voor vragen, mochten er zich onverhoopt problemen voordoen. Voor meer informatie verwijzen we je graag naar de pagina toegankelijkheid.
Moet ik een mindervaliden parkeerplaats reserveren?
Er zijn een beperkt aantal mindervaliden parkeerplaatsen beschikbaar. In de ticketshop bestel je vooraf een mindervaliden parkeerkaart. Als deze parkeerkaarten niet besteld kunnen worden, betekent dit dat ze zijn uitverkocht. Het is altijd mogelijk iemand voor de deur van het theater af te zetten.
Worden hulphonden toegelaten?
Het theater is toegankelijk voor blindengeleide- en hulphonden. Wel moet er rekening gehouden worden met de knal- en geluidseffecten in de voorstelling. Neem contact op met onze klantenservice via 0909 – 1533 (€0,60 p/m) voor de beste plaatsen.
Ik ben slecht ter been, kan ik een rolstoel of rollator lenen?
In het theater zijn een beperkt aantal rolstoelen en rollators aanwezig. Je kunt hier kosteloos gebruik van maken. Vraag hiernaar bij onze informatiebalie, hulpmiddelen kunnen niet worden gereserveerd.
Mag ik mijn rollator/looprek meenemen de theaterzaal in?
Ja, je mag een rollator of looprek meenemen de theaterzaal in. Een van onze medewerkers zal je via een speciale rolstoelingang naar de zaal begeleiden. Voor aanvang van de voorstelling zal je rollator/looprek worden opgehaald door de zaalwacht. In de pauze en na de voorstelling wordt deze weer bij je teruggebracht.
Hoe reserveer ik rolstoelplaatsen?
Rolstoelplaatsen zijn uitsluitend telefonisch te reserveren via 0909 – 1533 (€0,60 p/m). De klantenservice is ma-vrij geopend tussen 08:00-22:00 en in het weekend tussen 09:00-17:00 uur. Begeleiders kunnen stoelen naast of achter de rolstoel bespreken.
Ik ben slecht ter been, welke plaatsen kan ik het beste reserveren?
Neem gerust contact op met onze klantenservice, zij adviseren je graag over de beste mogelijkheden passend bij jouw situatie.
fire-bg